FORENINGEN
FREDENSBORG
MUSEUM

Museet drives af Foreningen Fredensborg Museum – i daglig tale kaldet FredborgMus. Det er en forening af frivillige, og museet har derfor en begrænset åbningstid.

Foreningens formål er at indsamle og formidle lokalhistorie fra middelalderen og frem til nutiden. Vi indsamler beretninger og diverse materiale fra hele kommunen og gør samlinger og viden tilgængelig for alle alle som er nysgerrige på lokalhistorien.

Vi har altid brug for flere frivillige. Se under projekter, hvad vi er i gang med lige nu. Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev og/eller melde dig ind i foreningen.

Du er altid velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen, hvis du har lyst til at besøge os, så finder vi nok ud af det.

Foreningen har
CVR nr 44 25 41 23
Bank-konto 9570 13704007

Referat af seneste generalforsamling

• Mail til bestyrelsen:
    info@fredborgmus.dk

• Bestyrelse valgt på general-forsamlingen 20.03.2024.

Formand : Nina Dolriis
    Næstformand: Eva Trein Nielsen
    Kasserer: Peter Burchardt
    Søren Hybschmann
    Dorthe Skriver
    Jannit Frederiksen
    Lislotte Krogshøj

Suppleanter: Pia Bødger og Sofia Mehnke

• Foreningens formål er at indsamle og fomidle lokalhistorie fra middelalderen og frem til nutiden. F.eks. om Rytterskolen, beretninger og diverse materiale fra hele kommunen. Foreningen skal indsamle og bevare genstande, også fra nyere tid, og drage omsorg for forsvarlig opbevaring og nødvendig konservering.

Gennem et aktivt formidlingsarbejde skal museet gøre dets samlinger og viden tilgængelig for alle befolkningsgrupper i alle aldre.

• Generalforsamling afholdes i 1. kvartal hver år. Den indkaldes med 4 uges varsel med bekendtgørelse her og email til medlemmerne.
    I 2025 vil vi tilstræbe at holde general-forsamling i februar.

Læs seneste referat her: Generalforsamling 2024

• Foreningens vedtægter blev vedtaget på den stiftende generalforsamling i Rytterskolen d. 16.08.2023 .
    Download vedtægterne her.

• Referat af stiftende generalforsamling d. 16.08.2023. Download referat her.

nyhedsbrev

Modtag vores nyhedsbrev og få besked når der sker noget!